"Xorazm musiqashunoslari qo'lida ilmi musiqiyga oid asarlar, xususan Darvesh Alining risolasi iste'molda bo'lganligini tasdqilovchi yozma manbalar mavjud"
Matyoqubov O., Boltayev R., Aminov H., Xorazm notasi. Toshkent, 2011. - B. 27-28.
"Arfa cholg'usi Misr madaniyati bilan shunchalik chambarchas bog'liq bo'lganki, uning madaniyati yuksalganda bu cholg'u yuqori cho'qqilarga ko'tarilib, inqirozga yuz tutganda so'na boshlagan. Bu uzviy bog'liqlik shu darajada sezilarliki, Misr arfalarining turlari torlar soni va ijro uslublari orqali Misr tarixining muhim, ahamiyatli davrlarini ko'rsatib berish imkoni mavjud bo'lgan"
Садоков. Р.Л. Музыкальная культура Древнего Хоразма. - Москва: Наука, 1970. - 68 с.
"Yetarli dalillarga asoslanib, tahmin qilishimiz mumkin-ki, ibtidoiy odam yoydan chiqayotgan tovushdan ta'sirlangan va sekin-asta musiqaga moyillik seza boshlagan, natijada arfa cholg'usi vujudga kelgan"
Рогал-Левицкий Дм. Современный оркестр. Т.IV Москва: 1956 - 8 с.
“Vokal va zamonaviy musiqa fanini san'atning mushtarak turi sifatida o‘rganilishi lozim.”
Ashurov M.A. Vokal va zamonaviy musiqa. 2020. - 3 b.
“Kuy so‘z bilan bog‘langanda faqatgina uning ma'nosini aks ettiribgina qolmay, matn ostida yetgan mazmunni ham ifodalaydi.”
Ashurov M.A. Vokal va zamonaviy musiqa. 2020. - 3 b.
“Ritm, tembr, melodika, artikulyasiya, balandlik birgalikda musiqa tilini (nutqini) barpo etadilar.”
Ashurov M.A. Vokal va zamonaviy musiqa. 2020. - 3 b.
“She'riy matnni musiqada ifodalanish tamoyillarini tasniflash asosida she'r vazmi (o‘lchovi) va nutqiy ritmini musiqiy ritm bilan bo‘lgan o‘zaro nisbati yotadi.”
Ashurov M.A. Vokal va zamonaviy musiqa. 2020. - 4 b.
“Ariozoli kuyda iborani ritmi deklamatsion kuyga nisbatan tekkisroq, sur'ati esa tezroq bo‘ladi, uning harakat asosini nimchoraklar tashkil qiladi.” (sahifa 5)
Ashurov M.A. Vokal va zamonaviy musiqa. 2020. - 5 b.